Pro Republica  republiek republikanisme Steun ons voor 15 euro per jaar
 
Voorpagina Actualiteiten Contact Discussieer Links Zoeken Colofon rss Favoriet    
 
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en schrijf u in voor onze gratis nieuwsbrief.
Google nieuws -Weer ophef bouwplannen koninklijke familie.
Speld -Beatrix: Onderzoek andere staatsvormen.
Volkskrant -Steun voor Zweedse koningshuis neemt af.
Parool -Column Theodor Holman
NRC -Wilhelmina en de gouden koets
Meer artikelen uit het verleden.
Minimaal twee keer per jaar vatten wij onze belangrijkste artikelen samen in dit periodiek. Momenteel in elektronische vorm, wellicht in de nabije toekomst ook op papier


Stuur dit artikel door    print-vriendelijke-versie
  
De kalkoen uitgenodigd aan het kerstdiner
de webredactie

'Ich kann gar nicht soviel fressen, wie ich kotzen möchte'
Max Liebermann in 1933

Soms denk je wel eens in een verkeerde film beland te zijn. Je voelt je als een mislukt vierkleurendrukwerk foldertje, waarbij de kleuren per ongeluk naast elkaar gedrukt zijn. Alsof je in het voorbijgaan André Rouvoet zich een hardgrondige vloek hoort laten ontvallen. Je staat stil, verstramt een moment, knijpt je ogen half dicht, schudt je hoofd heen en weer: had ik dat nou goed gehoord? Kortom, een mengeling van verbazing, vervreemding, verbijstering en ongeloof maakt zich van je meester.

Kijk, dat de ene christelijke billenknijper de andere christelijke billenknijper tot voorzitter van het Nationaal Comité 200 jaar Koninkrijk der Nederlanden [*]benoemt, daar kunnen wij ons nog wel iets bij voorstellen, zeker als het om zo'n ranzig baantje gaat als de voorbereiding van festiviteiten rond twee eeuwen koninklijke operette.
Men heeft een polonaise in voorbereiding, een twee jaar durende nationale polonaise op de imperatieve eenkwartsmaat van het vorstelijke carnaval. Maar het wordt geen polonaise alléén, zo laat men ons weten, neen, het comité gaat ook aandacht besteden aan 'bewustwording van het democratisch herstel en kennis van de rechtsstaat'. Je wordt er stil van.

 


Persconferentie 5 februari 2010

 

Welke godvergeten idioot heeft het in zijn treurige hersendode zulthoofd gehaald om 200 jaar monarchie te willen combineren met uitgerekend noties als democratie en rechtsstaat? Het overkomt ons hier op de redactie niet gauw dat wij ons dit soort taal laten ontvallen, maar het gebeurt ons evenmin zelden dat wij elkaar totaal sprakeloos met open mond aanstaren. En we zijn hier nogal wat gekkigheid gewend, neemt u dat van ons aan. Nog afgezien van de genânte historische onjuistheden die de premier kwaakt, weet iedere halve gare inmiddels wel dat het nu juist de monarchie is die verhindert dat Nederland een volwaardige rechtsstaat kan worden. Hoe in de war moet je zijn om niet in te zien dat het juist de monarchie is die diametraal staat op elk democratisch beginsel? Als er iéts is dat niets, maar dan ook helemaal niets met democratie te maken heeft, dan is dat wel de monarchie.

Precies deze thema's aan de orde stellen, democratie en rechtsstaat, bij de herdenking dat twee eeuwen geleden hier de monarchie uitbrak - inderdaad ja, ons ongevraagd door de strot werd geduwd - is net zoiets als de kalkoen uitnodigen voor het kerstdiner. Wil onze monarchale kalkoen deze twee jaar durende republikeinse schranspartij overleven, dan zijn er logischerwijs maar twee mogelijkheden: ófwel er wordt op het moment dat de zilveren schalen met democratie en rechtsstaat worden opgediend een republiek als hoofdmaal aangeboden, ófwel de bijgerechten worden vervangen door irrationaliteit, willekeur, obscurantisme, dwingelandij en leugens. Anders zal de kalkoen ter plaatse met huid en haar -  gesteld dat hij dat had - worden verslonden.

 

Maar we begrijpen het wel: Lubbers gaat gewoon net doen alsof Nederland destijds de monarchie gekozen heeft, omdat er in 1813 een paar vissers langs de Scheveningseweg van de weeromstuit in hun eeltige handen begonnen te klappen. Hij gaat net doen alsof wij ook nu allemaal de monarchie willen, omdat niemand in het parlement zijn mond durft open te doen. Hij gaat voorop in zijn Nationale Polonaise staan juichen dat Nederland sinds de monarchie juist democratischer is geworden, en dat wij een volwassen rechtsstaat zijn die we in onderdanige dankbaarheid uit handen van de Oranjes hebben ontvangen. Je moet maar durven. Post hoc, ergo propter hoc, meneer Lubbers. Dat weten wij bij Pro Republica - wat weet, dat deert!

Volgens premier Balkenende zal Lubbers zich binnenkort buigen over de samenstelling van het Nationaal Comité, alvorens zich aan het publiek bekend te maken. Daarbij is het overigens nog maar zeer de vraag of de monarchie 2013 überhaupt wel gaat halen. Niettemin zal Pro Republica zich aanstaande maandag als eerste gegadigde aanmelden bij de voorzitter en de hossende polonaise op gepaste wijze tot stilstand brengen om zowel burger als onderdaan duidelijk te maken dat Nederland niet dankzij, maar ondanks de Oranjes een democratie geworden is.

En dat het nog véél democratischer kan.


Reageren? Lees eerst onze huisregels. Uw reactie wordt gemodereerd.



Delen |
  


Reageer op dit artikel
 
naam
e-mail   (wordt niet getoond)
Commentaar
 
  Maak de som af: "een plus een is"   
 
 


Op 2/6/2010 9:25:35 AM schreef Ruud Huismann
Inderdaad, hier valt mijn kin van op de schoenen.
Begrijpelijk dat er wat gevierd moet worden want het gaat (publicitair) slecht met de oranjes. Maar waarom halen ze Lubbers van stal?
Het wordt tijd dat onze bevolking de juiste geschiedenis van Nederland leert kennen met de juiste jaargangen en de k(r)onkelingen van de oranjes door alle jaren heen.
Het is een feit dat weinigen in ons land de funeste invloed van de monarchie op onze rechtsstaat kennen.
Daarom zeg ik mede republikeinen: begin nu direct met tegengeluiden tegen deze infantiele poging de tanende monarchie weer op te krikken!
Van mond tot mond gaat snel. Je moet er toch niet aan denken dat die oranjekliek nog 200 jaar de zakken vult?

 
Op 2/6/2010 10:15:55 AM schreef maartje
De foto van Lubbers verklaart al een en ander: Hij wijst op z'n voorhoofd: misschien wil hij daarmee aanduiden dat hij een beetje getikt is. Maar dat wisten we al, die afwijking komt vaak voor bij prominente CDAleden. En slippendrager optimaforma Balkenende is in 2013 allang afgevoerd als premier. Wat zal dat feest een afgang worden!
 
Op 2/6/2010 10:21:41 AM schreef Annie de Vries
Ruud, als de oranjes weer een beetje in beeld willen komen, moeten zij dat zeer zeker niet doen door middel van feestjes die wij moeten gaan betalen. Geen mens zit daar op te wachten. En Lubbers halen ze van stal omdat hij altijd voor 100% achter de oranjes heeft gestaan. Net als Balkenende. Die kijkt trouwens niet echt blij bij het bekend maken van de komende feestelijkheden. Waarschijnlijk was hij zich bewust dat hij de onjuiste gegevens door stond te kwaken. Laat het volk de juiste geschiedenis horen. Laat Kikkert een boek schrijven over de echte geschiedenis van de republiek naar de monarchie. Geeft dat het volk cadeau en laat het daarbij. Maar dat zal nooit gebeuren. De echte juiste geschiedenis mogen wij niet weten. Het volk laat zich het bos in sturen met allerlei oranjepropaganda en slikt dat als zoete koek. Daarom zal de hele monarchie altijd gebaseerd zijn op leugen en bedrog en de familie vaart er wel bij. Het wordt de hoogste tijd dat de monachie ophoud te bestaan. Dat wij zelf ons staatshoofd mogen kiezen en die hele geldverslindende oranjefirma onmiddelijk vertrekt. Liefst vandaag nog. Zij zijn de grote verrotte appel in de beschimelde monarchie.
Overigens hulde voor de redactie voor alweer zo'n voortreffelijk artikel.
 
Op 2/6/2010 10:31:12 AM schreef nathan
Wat gaat het comité doen met de vijf jaren dat de nep-oranjes op de vlucht waren voor de vriendjes van de SS-er zur Lippe? Gaan we ook herinneren dat Joden geen onderricht in het Jiddisch mochten krijgen als voorwaarde om de Nederlandse nationaliteit te verkrijgen en daardoor 'beschermd' te zijn?
"Liever heimwee, dan Holland" schreef Leo Vroman.
Als de nood weer hoog is gaan de nep-oranjes weer op de vlucht, net zoals rond 1800 als in 1940. Ze zijn zo geliefd dat ze een grote beveiligingsdienst hebben tegen al te opdringerig publiek. Over democratie gesproken, kortgeleden deed een of andere journalist bij de commissie de Wit zijn mond open over de grote bankroof,welbekend als de 'kredietcrisis'. Binnen een tiental seconden was hij aangehouden en afgevoerd. Hij riep nog naar omstanders als laatste kreet: "doe de groeten aan mijn vrouw en kind." Dat was zijn redding. Dat is de democratie in een notendop. Als je te hard neen zegt wordt je opgepakt wegens verstoring van de openbare orde of in dit geval openbare vergadering.
Een nep-land met een nep-democratie, nep-rechtsstaat en nep-oranjes gaat een nep-feestje bouwen. Dat wordt veel koek happen en zaklopen.
Lubbers, de man die Khan stilzwijgend toestemming gaf alle kennis over uranium verrijking te geven aan Pakistan, mag dat organiseren. Tussen twee haakjes de Khan zaak was zgn. spionage. Als dat het geval zou zijn waarom zijn de strafdossiers over Khan bij de rechtbank in Amsterdam dan verdwenen?
Neen, de gladde Lubbers is dat zaakje wel toevertrouwd. De Amerikanen zullen wel verbaasd zijn, dat die billenknijper weer op het toneel is verschenen. Dat waren ze ook toen vorig jaar de verovering van Amerika 400 jaar geleden met een klompendans van de nep-oranjes in New-York werd gevierd. De indianen met tomahawk hadden ze niet uitgenodigd.
Dat wordt nog hilarisch. Komen straks ook nog wat inlanders uit Indië om te laten zien hoe je het koloniale juk kunt afwerpen of om de opiumkits te vieren? Gaat het maffialiefje Mabel straks aan de stijve Friso laten zien hoe de inlanders aan zo'n opiumpijp lurkten?
De Nederlandse Handels Maatschappij met als groot-aandeelhouder koning Willem verdiende veel geld aan deze drugshandel. Mabeltje als je Klaasje dat eens wist? Het is trouwens verbazingwekkend hoe lang je het met je harlekijn uithoudt of soms toch niet?

 
Op 2/6/2010 10:38:39 AM schreef maartje
@Annie de Vries door middel van feestjes die wij moeten gaan betalen
--------
Het is te gek voor woorden. De bevolking van Nederland laat nog wel van zich horen, want dit is een krankzinnig idee! Heb je op TV gehoord hoe men in Middelburg geen raad weet met alle onkosten, ze kunnen het niet meer betalen zonder de burger te treffen. En toch gaat de Oranjekliek gewoon door met hun plannen daar een feestje te bouwen...natuurlijk op kosten van de belastingbetaler.
Maar dit Nationaal Comite 200 jr. Koninkrijk der Nederlanden slaat alles!
Dat wordt wat men noemt 'je eigen graf graven.'
 
Op 2/6/2010 10:52:30 AM schreef Annie de Vries
Ja Maartje, het is gewoon walgelijk. Ik hoop dat men zijn eigen graf aan het graven is. Alleen ik geloof het niet. Het is zo frusterend dat het grootste gedeelte van de bevolking alles pikt. Ik vind dat het de hoogste tijd is dat wij in aktie moeten komen. De grens is nu bereikt. Dat feestje in Middelburg moet ook gewoon afgelast worden. Daar kan toch niemand meer achter staan. Hoe ver kan men gaan? En dat comité mag nooit van start gaan. Wat kunnen wij doen om dit te voorkomen? Er moet iets gebeuren. Zie dit maar als een noodkreet.
 
Op 2/6/2010 11:16:41 AM schreef maartje
@ Annie de Vries: wij in aktie moeten komen
-----
Dat gebeurt heus wel, het plan is nog maar net gelanceerd en er komen beslist afwijzende reacties. Natuurlijk weet een groot deel van de bevolking nog te weinig van de Oranjes, op school is men al achterlijk gehouden. En natuurlijk zijn er de hielenlikkers, en er is het Libelleniveau, die mensen zijn al blij als ze wat lezen over de verjaardag van bijv. Laurentien Brinkman.
Maar gelukkig is er ook internet, er zijn columnschrijvers, er zijn mensen die de Oranjerovers liever vandaag dan morgen zien verdwijnen en er is ProRepublica, dat zich inzet om de mensen besef bij te brengen over de miserabele gang van zaken. En dit idiote plan van Balkenende om een 200 jarig feestje te gaan vieren is een prachtige gelegenheid om HEEL VEEL mensen wakker te schudden! Let maar eens op.
 
Op 2/6/2010 11:30:33 AM schreef Danig Ononderdanig
Het vieren van het 200-jarig koninkrijk in verband brengen met noties als democratie en rechtstaat is een keiharde provocatie aan het adres van iedere republikein.
 
Op 2/6/2010 1:12:12 PM schreef maartje
Foutje over Laurentien Brinkman.
Ze heet Laurentien (Petra) Brinkhorst, getrouwd met Constantijn. Wegens desinteresse ben ik niet zo goed op de hoogte van al die toestanden.
 
Op 2/6/2010 1:35:14 PM schreef Charles Verstraete
Stuur dit artikel naar De Volkskrant, De Telegraaf en de NRC-Handelsblad en vraag of ze het willen publiceren. En vraag ook D66, SP, PVDA en Groenlinks of ze bij de komende verkiezingen nu eindelijk eens openlijk willen zeggen dat ze voor de REPUBLIEK zijn, dan weet ik tenminste op wie ik moet stemmen.

Bovenaan het artikel staat een envelopje waarmee u het kunt doorsturen.
PR
 
Op 2/6/2010 2:07:56 PM schreef Hans Vogel
Op het eerste gezicht is de opwinding over dit nieuwe caravalscomité begrijpelijk. Lubbers zal van carnaval wel het en en ander weten.

MAAR, het is in de geschiedenis maar al te vaak voorgekomen dat geforceerde festiviteiten, zoals de geplande feesten van 200 jaar koninkrijk, de laatste stuiptrekking vormen van een ten dode opgeschreven systeem.

De DDR vierde tenslotte ook met zoveel nadruk haar 40-jarig jubileum in 1989 en nog hetzelfde jaar viel de muur! Niet lang daarna verdween de DDR. Oké, de Bondsrepubliek vierde ook een feestje, maar toch met minder officiële sturing. Maarook de oude Bondsrepubliek kwam ten einde doordat de DDR werd ingelijfd. Sindsdien is het met de nieuwe staat ook niet echt beter gegaan.

Denk ook aan al die feesten en jubilea, herdenkingen, tentoonstellingen en dergelijke, kort voor de Eerste Wereldoorlog, in alle Europese staten die aan die oorlog meededen. Het waren de laatste feesten van een stervende beschaving, de laatste stuiptrekking voor de dood.

Misschien moeten we juist heel erg blij zijn. Het einde van de voorstelling kon wel eens nader zijn dan velen vermoeden...
 
Op 2/6/2010 2:12:16 PM schreef Jeroen
@ Charles Verstraete enige tijd geleden is er door meerdere leden van Prorepublica mail contact geweest met politici. ALs er een ding duidelijk naar voren kwam is dat ALLE politici gezien de nog altijd in het voordeel van de monarchie zijnde volksgunst ze het agenderen van onze staatsvorm niet opportuun vinden. Willen wij ook IN de 2de kamer een republikeinse stem dan zullen wij daar zelf voor moeten zorgen lees met een eigen republikeinse partij de slangenkuil van list en bedrog (de 2de kamer) betreden om in de arena van het woordvechten onze stem te laten klinken. Mocht ons dat lukken dan kan ik u verzekeren dat er meerdere republikeinen zijn die met gemak hun verbaal sterke degens kruizen met orangisten en hun collaborateurs. Van de waarheid kan je niet winnen en feiten liegen niet. Met degelijke logica en verbaal vernuft komen we dan echt wel waar we heen willen.
 
Op 2/6/2010 2:24:58 PM schreef Zorgo
@ Annie de Vries "En dat comité mag nooit van start gaan. Wat kunnen wij doen om dit te voorkomen?"

Start een tegen comité!
Stuur een brief naar de EU-mensenrechten organisatie en zeg dat we hier geen keuze hebben (dat alle partijen moeten zweren om konningin trouw te zijn) dat de koningin eigen toko heeft dat niet transparant is en bederijfsmatig ook nog conferenties houdt welke achter gesloten deuren plaats vinden. Dat deze mevrouw zo machtig is dat de rechtspraak in Nederland ook namens haar plaats vindt en zij als laatste alle wetten goedkeurt. Er bestaat in Nederland geen onafhankelijke instantie, zodat alles is gelinkt naar een monarchale stelsel.
Kijken wat de mensenrechten organisatie zegt; deze hoort zich te beroepen op gelijke rechten van alle burgers.

Als laatste redding blijft over eigen feest te vieren in Frankrijk. Wellicht daar gaan wonen of een tweede nationaliteit aanvragen.
 
Op 2/6/2010 2:29:40 PM schreef Jeroen
@Hans Vogel ik hoop met heel mij hart dat u gelijk heeft en dat de monarchie zich richting "end game" beweegt.
 
Op 2/6/2010 2:35:07 PM schreef Pauletta
Dit is toch haast niet te verdragen. Worden we de komende jaren (3 jaar aanloop en 2 jaar verplicht feesten) weer regelmatig geconfronteerd met die boeventronie. Volgens Balkenende zal Lubbers zich buigen over de samenstelling van het comité. Buigen, ja daar is Lubbers heel goed in, of liever gezegd kruipen daar blinkt hij in uit. Een zeer ervaren kruiper. Die andere knipmes Balkenende trekt trouwens een ernstig, benauwd gezicht wanneer hij deze 'vrolijke tijding" brengt. Hij als Zeeuw hoort de Zeeuwen al kreunen. "Hebben we tonnen besteed aan Koninginnedag, moeten we weer de beurs opentrekken". Berooid zullen de Zeeuwen achterblijven. Maar misschien zijn jullie nog te redden Zeeuwen. Onze Leo Brabanticus (deze site) heeft nog goede adviezen voor jullie. Of een tip van mij: stuur bv. de familie een video van jullie prachtige provincie, dat is toch ook leuk. Uiteindelijk zuinigheid is een deugd. De verhevene denkt er ook zo over.
 
Op 2/6/2010 2:38:33 PM schreef Victor Vos
Ik weet al vast een mooi lied voor de polonaise, zeg maar een soort van ode aan de watermanager:

Willempie!!!

Refrein:
Willempie hoor je overal
Willempie is een raar geval
'k Geloof dat niemand weet, hoe of ik heet, maar 't kan me niet schele
"Willempie!" roepen ze me na
"Willempie!" waar ik ga of sta
Ik heet Wim, meer niet. Maar wie me ziet roept toch steeds weer Willempie.

Hier staat de rest van de tekst:
http://www.songteksten.nl/songteksten/3375/Willempie.htm
 
Op 2/6/2010 2:39:09 PM schreef Caesar Lion Cachet
LS...

Ik vond die ongeschoren billenknijper altijd wel leuk !
Maar nu kan hij in het rijtje: Geriatrische dementen...
 
Op 2/6/2010 2:42:58 PM schreef Caesar Lion Cachet
PS...

Maar zoals ene Jeroen opmerkte: Kon ook wel het begin zijn van het absolute einde. (HIHIHI...)
 
Op 2/6/2010 2:47:08 PM schreef attie
Ja, ik ben ook voor een vlot en duidelijk verhaal over de ware geschiedenis van de Nederlanden. Het zal wel een dik boek worden.Het lijkt mij het beste dat je aan de linkerkant de leugen schrijft en op de rechterpagina de ware toedracht.
En om het overzichtelijk te maken: l korte beschrijving per pagina. En een trefwoordenregister. Plus lijsten met bronnen. historicus Kikkert zou in het schrijverspanel moeten zitten. Misschien kan uitg. De Papieren Tijger helpen.

En ook anderen hebben gelijk, het lijkt wel een laatste stuiptrekking om de aangerichte schade door LexMax te beperken. Het volk feestjes voorspiegelen in de hoop dat ze dan net zo gek worden als tijdens het WK of EK.

Ik hoop de de ware revolutie losbarst in Zeeland. Maar dat zal dan wel na 30 april zijn en dan is al dat geld weer foetsie.
 
Op 2/6/2010 4:29:24 PM schreef wim3
Er was een enquete bij HP/deTijd over het koningshuis. Nu blijken er maar 1300 mensen deze enquete ingevuld te hebben. Waar zijn we hier dan mee bezig. Elkaar een veer in de kont te steken en zeggen: Goh, dat was een goed artikel. Of: Leve de Republiek! Er moeten toch meer mensen zijn dan deze armzalige 1300 die de tijd en de moeite genomen hebben om zich te uiten? Ik denk dat dit met al dit gezever nooit wat wordt.
 
Op 2/6/2010 4:42:59 PM schreef ger
De Zeeuwen kunnen nou wel zielig doen, maar zij laten zich "vrijwillig" voor de kar van grajesteit spannen.
Gewoon zeggen "dat doen wij niet daar hebben wij de doekoe niet voor" durven ze niet.
Of bekend maken dat het fijn zou zijn om de verjaardag van HM Grajus in Zeeland te vieren maar dat zij het zelf moet betalen, zou een goede daad zijn.
Er is niemand in nederland die zijn verjaardag door een ander laat betalen.
Lang leve de Republiek Nederland
 
Op 2/6/2010 4:43:25 PM schreef ger mennens
Dit MOET te maken hebben met carnaval..de gekte is al bij hem toegeslaan...tijd om de steek weer uit de kast te halen, want Lubbers is immers onderscheiden met de orde van der tierische Ernst
 
Op 2/6/2010 4:43:46 PM schreef pablo
De Nederlandsche Bank NV, wie heeft de echte zeggenschap?

http://www.sdnl.nl/dnb-wie-is-wie.htm

Het feit dat de huidige eigenaar (het Rijk) nog altijd geen beslissende invloed kan uitoefenen en het feit dat een lid van het onaantastbare Koninklijk Huis lid van deze club is, is geen reclame. In feite is het lidmaatschap van een erfgenaam van de oprichter het sterkste bewijs van het feit dat de daadwerkelijke machtsstructuur nooit fundamenteel veranderd is.
Het gaat er nu niet om of het Koninklijk Huis zelf wenselijk is, het gaat er om of deze belangrijke uitvoerende rol van het Koninklijk Huis wenselijk is
 
Op 2/6/2010 4:48:02 PM schreef Pauletta
@ Hans Vogel. Dit fenomeen waar U over schrijft is in mijn leven ook langsgekomen - en heb ik er over gelezen. "...het is in de geschiedenis maar al te vaak voorgekomen dat geforceerde festiviteiten e.d.
de laatste stuiptrekking voor de dood .....". Ik hoop dat dit nu ook het geval is. Over een aantal ?? jaren zullen alleen de Nederlandse emigranten in Australië en Canada nog "Oranje boven" zingen.
 
Op 2/6/2010 4:53:31 PM schreef Antje
Inderdaad zou je hopen in 2013 iets anders te mogen vieren. Zoals een nieuw staatsbestel zonder de ambsbergjes en aanhang. Trix is versleten en WimLex is bewezen ongeschikt. Een mooi moment om er een punt achter te zetten. In 2 jaar moet dat kunnen. En een feest van een week is dan wel voldoende. Kost ook wat minder.
Bizar dat mijn Opa zich de feesten van 1913 nog levendig kon herinneren. Het is dan nog maar 6 generaties geleden dat de fatale vergissing zich in gang zette. Maar vroeger waren de generaties wat dichter op elkaar.
 
Op 2/6/2010 4:57:15 PM schreef Ger
Zichelf verkneuterend staat hij daar, ook een beetje streng, zo van, lekker puh daar komen jullie niet onderuit wat gebeurt gebeurt en daar kunnen jullie onderdanen niets aan doen, als jullie dat al onverhoopt zouden willen natuurlijk.
Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is staat hij ook te liegen.
We zijn met dit stuk balkellende echt een stuk terug in de tijd, de regent puur sang spreekt het klootjesvolk toe.
Er wordt niets aan ons gevraagd ook wordt er geen voorstel in de kamer gelanceerd over een feest het is een uitgevogeld idee, welke plaatsvind tegen wil en dank.
Van wie zou dit idee gekomen zijn?
 
Op 2/6/2010 5:00:29 PM schreef Annie de Vries
Charles Verstraete, ik wil even iets kwijt. Het stoort mij een beetje die bevelen die u uitdeelt. Stuur dit artikel naar.....en vraag even aan...... Waarschijnlijk is het niet zo bedoeld, maar zo komt het wel over. Als u kijkt naar het tijdstip waarop de meeste nieuwsbrieven worden verzonden, dat is diep in de nacht. Dan vallen zulke bevelen bij mij helemaal verkeerd. Terecht wordt u erop gewezen dat er boven ieder artikeltje een envelopje staat. U kunt zelf heel gemakkelijk alle artikelen doorsturen. Ik vind het een heel goed idee van u. Wat let u?
 
Op 2/6/2010 5:05:41 PM schreef Annie de Vries
Nou Ger ik heb toch wel een ander idee van iemand die zich verkneutert. Volgens mij lijkt hij meer een zuunige zeeuw die zijn laatste euro heeft verdronken en hartstikke bezopen is geworden.
 
Op 2/6/2010 5:11:21 PM schreef Jeroen

Geen cent te veel hoor!!
http://www.youtube.com/watch?v=uEVKaA_BHNM&NR=1
 
Op 2/6/2010 5:38:43 PM schreef Jeroen
Balkenende uw Zeeuwse billen-specialist
 
Op 2/6/2010 6:26:42 PM schreef maartje
De gruwelijk arrogante Balkenende heeft weer eens gedacht slim te zijn door de aandacht op een nieuw volksfeest te gaan vestigen. (uiteraard met volledige instemming van mevr. van Amsberg)
Hij ligt namelijk nog steeds onder vuur over Irak en het rapport Davids, hij knijpt hem ook voor de PvdA die wil dat eind van dit jaar de troepen uit Afghanistan zijn teruggetrokken. Hij doet bovendien veel buiten de Tweede Kamer om, zoals die brief aan Barosso waarin hij vroeg om het Europese Natuurbeleid af te zwakken. (Familieverstrengelingen i.v.m. de Hedwigpolder??)

Dan schakelt hij Lubbers in voor steun, straks ook van Agt erbij? dan is het driemanschap compleet. En gezien zijn verfijnde smaak zullen Jantje Smit en Frans Bouwer t.z.t. wel mogen komen zingen, denk ik. De ellende van de credietcrisis overheerst het binnenlands nieuws, maar Balkendende verzint dure feestjes en gaat straks nog even naar Vancouver, ook dat reisje gaat op kosten van de Staat.
Kan er niet eens een grote bulldozer komen die het totale Binnenhof opruimt? Dit land is gek geworden.
 
Op 2/6/2010 6:32:53 PM schreef maartje
Balkenende trekt als een popster groupies het podium op
 
Op 2/6/2010 6:33:55 PM schreef Fred
Interessante reacties van een ieder.
We hebben niets te vieren, dus laten we ervoor zorgen dat we wel iets te gaan vieren hebben.
wat mij betreft zo snel mogelijk. Leve PR..hoera ...hoera....hoera
 
Op 2/6/2010 6:50:52 PM schreef Koning
Die billenknijper wordt van stal gehaald om de feestelijkheden te organiseren. Die afschuwelijke familie moet weer in het zonnetje gezet worden. Het eerste wat die ouwe jezuiet doet is 'n geldinzameling voor een vorstelijk geschenk, ik hoop dan dat ze ook aan mijn deur komen. Dan beleven ze wat!
 
Op 2/6/2010 7:02:02 PM schreef Koning
Dit ondemocraties en rechteloos land, heeft de grenzeloze brutaliteit om ons uit te nodigen een feestje te bouwen. Achter dat luisterrijke idee staat een dictatoriale Haagse mevrouw met een pistool en roept: Feesten plebs, of ik schiet!
 
Op 2/6/2010 7:30:40 PM schreef mina
Even iets leuks tussen alle ergenissen in.
 
Op 2/6/2010 8:20:44 PM schreef attie
Er heeft vandaag een artikel in NRC gestaan over Wilhelmina die na haar aftreden in een Amerikaans comité van de Evangelicals is gaan zitten.En dat is nu de grootste en sterkste fundamentalistische beweging in Amerika. Van mensen die desnoods allemaal bij elkaar gaan wonen, kinderen thuis onderwijzen, veel wapens en opslag van voedsel.
Ja, ze was natuurlijk al aan het rentenieren,maar waarom hebben wij daar nooit iets over gehoord.En wat had zij met amerika te maken. Is die aankoop van een aanzienlijk belang in Anaconda Copper dan toch door de Familie gedaan in oorlogstijd?Lees Philip Dröge, het oranjekapitaal.
 
Op 2/6/2010 10:44:08 PM schreef Jeroen
@koning pas op de kwien is vuurgevaarlijk!!!
http://airvd.files.wordpress.com/2009/05/beatrix_startschot2_886616b.jpg
 
Op 2/6/2010 11:33:02 PM schreef maartje
Voor wie het niet precies meer weet zijn hier nog wat gegevens over ceremoniemeester de Heer Lubbers.http://www.leugens.nl/2008/01/14/ruud-lubbers-liegt/
 
Op 2/6/2010 11:38:43 PM schreef wim3
Volgens een groot deel van de Nederlandse bevolking leven wij in een democratie. Dit woord is afgeleid van het Griekse demos=volk en kratein=heersen. Volgens de Winkler Prins houdt dit in: het recht van een ieder om in vrijheid en gelijkheid het gemeenschappelijk beleid mede te bepalen en te beinvloeden, en van de plicht van het gezag tot verantwoording van het beleid tegenover de leden van de gemeenschap. Twee belangrijke principes, welke met de democratische staatsvorm zijn verbonden, zijn de volkssoevereiniteit en de rechtsstaat.
Hier tegenover staat de monarchie. Afgeleid van monos=alleen en arche=heerschappij. Dit is de regeringsvorm waarbij de hoogste macht ongedeeld in handen van één persoon is, in tegenstelling tot republiek , waar deze macht over een aantal personen is verdeeld.
Wij leven echter in een ons opgedrongen constitutionele monarchie, hetgeen niets anders betekent dan: een doekje voor het bloeden, omdat het hier in wezen om een zuivere vorm van monarchisme gaat. De geheimen rondom ons ongekozen staatshoofd zijn te veel om op te noemen. De handelingen die zij verricht zijn meestal niet in het voordeel van de eigen bevolking. Integendeel zouden we met de kennis van nu kunnen zeggen. Het volk heeft deze parasitaire club bijna twee eeuwen lang een uiterst luxe leven laten leiden en kreeg daar als beloning een opgestoken middelvinger voor.
Wat men met dit Nationaal Comité beoogt valt niet te vatten. Een monarchie heeft, zoals uit het voorgaande is gebleken, niets te maken met democratie, vooral niet omdat ons ongekozen staatshoofd op geen enkele manier verantwoording wenst af te leggen voor haar handelen. Daar zijn de ministers voor. Deze gezagsdragers zijn echter te slap en te onderdanig om het staatshoofd op haar eventuele feilen te wijzen. Van volkssoevereiniteit is zoals we allen weten ook geen sprake en van een rechtsstaat kunnen we al helemaal niet spreken gezien de abjecte houding van een groot deel van onze rechterlijke macht.
Zou het niet eens tijd worden, geachte republikeinen, om boos, woedend, razend te worden en deze zieke, door-en-door verrotte middeleeuwse schandplek uit onze samenleving te verdrijven? Ik, en ik neem aan ook u, heb gedurende een groot deel van mijn leven hard moeten studeren en werken om een redelijk bestaan te kunnen opbouwen. Deze parasieten krijgen echter alles gratis en voor niets in de schoot geworpen en worden bovendien nog door allerlei hielenlikkers en kruipers met ontzag bejegend. Moeten onze kinderen, evenals wij, op school vernemen wat voor uitmuntende mensen deze rovers zijn? En dat op een leeftijd waarop ze nog geen boef van een oppassend burger kunnen onderscheiden? Deze schande, die wij allen zo lang hebben laten voortduren, kunnen wij ons allemaal aantrekken. Maar het is bovenal de schuld van de gluiperige gelovigen, die verblind als ze zijn door hun onzinnige geloof, ook in ons ongekozen staatshoofd een door hun god gekozen "leider" zien.
 
Op 2/7/2010 9:47:57 AM schreef Annie de Vries
Maartje die gruwelijk arrogante Balkenende met zijn treurige hersendode zulthoofd is ook nog eens achterbakse gluipert met zijn brief aan Barrosso. Is dit kenmerkend voor de Nederlandse achterkamertjes politiek? Sorry voor mijn uitlatingen. Maar dit hele gebeuren, een stiekeme premier van een monarchistische dictatuur, een geldverslindend feestvierende oranjekliek en wij als betalende onderdanen, waarvan er veel ook nog eens gebukt gaan onder een economische crisis, dit komt mij ellenlang mijn strot uit. Waarschijnlijk hebben ze ook nog de moed ons te vragen een bijdrage te storten in de feestcomitékas. Dan ontplof ik.
 
Op 2/7/2010 11:58:09 AM schreef WIJ.. HET VOLK
orange!!! wij hebben u nooit gewild!!! en nu exit!!!
eerhestel van de republiek nederland!!!
 
Op 2/7/2010 12:13:26 PM schreef Danig Ononderdanig
@Annie de Vries.
Een bijdrage voor dit wan-spektakel betalen we sowieso. Via de belastingen. Het wordt ons immers opgedrongen?!
 
Op 2/7/2010 4:47:11 PM schreef Pauletta
@Wim3 Ik kreeg op 26/1/2010 "dit pamflet" aangereikt door Peter. Zeer de moeite waard om te lezen. Wel een hele kluif. Wellicht ook iets voor jou? Of heb je het al gelezen?

Het staat bij de reacties onder het artikel De Waarheidsmachine. 1/26/2010 5:35:09 PM Peter
 
Op 2/9/2010 3:49:40 AM schreef LEDA
Wat een treurige vertoning weer. Nederland democratisch, an me hoela. De fam. von amsberg/zur lippe is inderdaad een schandvlek in onze democratie. Weg ermee!!!! Beter vandaag dan gisteren. Welke idioot verzint zo'n onzinnig feestje? Dat kan alleen uit de koker van die idioten van de firm komen. Een soort pr-stunt weer. Hopelijk komt er genoeg weerstand (of valt die kabinet van gristelijke mannenbroeders) zodat het niet doorgaat! Nederland let op uw zaak. We kiezen nog steeds de verkeerde mensen als leiders van ons land omdat we ons laten leiden door persoonlijke belangen. Kijk naar het belang van het land, weg met die geldverlindende, op ons neerkijkende elitekliek. Lang leve de republiek.
 
Op 4/27/2010 4:57:10 PM schreef IFUD of Human Rights
Informatie voor het publiek over de politiek,kan men vinden in een criminal-database.

http://criminal-database.page.tl/
 
republiek republikeins koningin beatrix monarchie vs republiek rijks voorlichtingsdienst prins willem alexander